
Klantenservice
Vind het antwoord op uw vraag
Wij staan u graag te woord
Heeft u een vraag of advies nodig? Neem dan contact met ons op, op de manier die het beste bij u past!
Wij vinden het belangrijk dat onze klanten ons kunnen benaderen op een manier die zij prettig vinden. Vandaar dat u ons kunt bereiken via telefoon, e-mail of door te chatten via onze social media kanalen.
Wilt u uw vraag zelf proberen te beantwoorden? Bekijk dan onze veelgestelde vragen onderaan deze pagina.
Hallo! Waarmee kunnen wij u helpen?
Een vraag stellen?
Wist u dat wij met ons team 5 dagen per week van 08.00 uur tot 17.00 uur voor u klaarstaan? Wij helpen u graag bij het plaatsen van een bestelling, bij het kiezen van de juiste boom of plant en bij elke andere vraag die u heeft!
Elke vraag die bij ons binnenkomt komt achteraan in de rij de staan. Stel uw vraag dus via één kanaal en niet via meerdere kanalen tegelijk. Anders wordt onze lijst met vragen alleen maar langer. U hoeft u geen zorgen te maken dat uw vraag niet gezien wordt. Wij pakken elke vraag die binnenkomt zo snel mogelijk op!

Heijnen Plants BV
Kwekerij
Roligt 9,
6088 NG Roggel
Kwekerij en expeditie
Verlengde Roobeekweg 8,
5944 NR Arcen
Bestellen en betalen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Om producten te kunnen bestellen dient u deze in het digitale winkelwagentje te plaatsen. Dit kunt u doen door bij het desbetreffende product op de roze knop met het winkelwagensymbool te klikken.
Wanneer alle producten in het winkelwagentje zijn geplaatst kunt u vanuit de pagina van het winkelwagentje de bestelling afronden door de betaling in gang te zetten.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Vanwege de samenstelling van ons voorraadsysteem kunnen wij bestaande bestellingen niet wijzigen. Het aantal bestelde planten kan niet verhoogd of verlaagd worden. De enige optie die u heeft is om uw bestaande bestelling te annuleren. U heeft dan de mogelijkheid om een nieuwe bestelling te plaatsen.
Let op: Annuleren kan alleen wanneer uw bestelling nog niet bij ons in behandeling/verwerking is. U kunt hierover het beste telefonisch contact met ons opnemen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het annuleren van uw bestelling is alleen mogelijk wanneer de bestelling onze kwekerij nog niet heeft verlaten. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.
Hoe kan ik de planten veilig afrekenen?
Wanneer u naar het winkelwagentje gaat en op afrekenen klikt verschijnen in beeld vanzelf de betaalmethoden die wij hanteren.
Hanteren jullie een minimumbedrag om te kunnen bestellen?
Ja, wij hanteren een minimum orderbedrag van €15,00 exclusief verzendkosten.
Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
Kan ik als consument bij Heijnen Planten bestellen?
Ja, wij leveren aan zowel consumenten als zakelijke klanten. Een account aanmaken is niet noodzakelijk voor consumenten, wel handig.
Kan ik planten op de kwekerij komen uitzoeken?
Nee, onze planten kunnen uitsluitend via de webshop worden besteld.
Levertijd en bezorging
Wat is de levertijd van mijn planten?
Wij hanteren doorgaans onderstaande levertijden:
Pakketzendingen
De levertijd bedraagt 1 tot 5 werkdagen na ontvangst van betaling. De verpakkingstijd hiervan inclusief transport naar de klant is doorgaans minder dan 24 uur. Bestellingen die op vrijdag verzendklaar worden gemaakt, worden doorgaans op zaterdag geleverd. U ontvangt van onze vervoerder een track and trace code om uw bestelling te kunnen volgen.
Palletzendingen
Bij palletzending kunt u in onze webshop zelf een leverweek kiezen. Doorgaans is de levertijd tussen de 3 en 9 werkdagen. De exacte leverdag en -tijd staat niet vast. Dit zal van dinsdag t/m vrijdag tussen 08:00 – 18:00 uur zijn.
Let op: in uitzonderlijke gevallen kan het door bepaalde omstandigheden en/of ordersamenstellingen voorkomen dat er wordt afgeweken van bovenstaande levertijd. In het winkelwagentje geven wij in dat geval aan welke levertijd voor uw bestelling van toepassing is. Tevens is in de winkelwagen te zien of het om een pakketzending of palletzending gaat.
Hoe worden mijn planten geleverd?
Kleine tot middelgrote planten versturen wij als pakketzendingen en maken hierbij gebruik van pakketdiensten. Grote tuinplanten en bomen worden op een pallet verzonden en door een transportbedrijf bij u thuisbezorgd. Om beschadiging aan planten te voorkomen, verpakken wij al onze tuinplanten op een zorgvuldige en stevige manier, zodat de kwaliteit blijft behouden. Hierover hoef u zich geen zorgen te maken!
Meer informatie en foto’s hoe wij onze planten verpakken vind u hier.
Kan ik zelf een dag of tijd kiezen waarop mijn bestelling wordt geleverd?
Momenteel is het niet mogelijk om een specifieke dag of tijd op te geven.
Voor pakketzendingen kunt u kiezen voor of een zo'n snel mogelijke levering (1-5 werkdagen) of levering in een bepaalde leverweek. Voor palletzendingen heeft u alleen de mogelijkheid om een leverweek te kiezen.
Krijg ik vooraf bericht wanneer mijn bestelling wordt verzonden/geleverd?
Bij pakketzendingen ontvangt u altijd vooraf bericht wanneer de bestelling wordt geleverd en ontvangt u in de ochtend op de dag van de levering een e-mail over het tijdstip van levering. Dit betreft altijd een tijdvak van 1 uur.
Bij palletzendingen ontvangt u vooraf geen bericht. De leverweek die u heeft gekozen is de week waarin uw bestelling geleverd gaat worden.
Moet ik thuis zijn wanneer mijn bestelling wordt geleverd?
Zowel bij pakketzendingen als bij palletzendingen is het niet nodig om thuis te zijn wanneer de planten worden geleverd.
Bij pakketzendingen wordt in dat geval geprobeerd om de planten bij de buren te bezorgen, of anders bij een afhaalpunt. Weet u vooraf al dat u niet thuis gaat zijn op het moment van levering, kies dat uit de volgende mogelijkheden:
- Wijzig het bezorgadres of de bezorgdag
- Laat het pakket bij een afhaalpunt in de buurt bezorgen
- Geef neerzettoestemming (bijvoorbeeld onder de carport of bij de voordeur)
Bij Palletzendingen zullen wij de planten neerzetten op een geschikte plek rondom uw huis of oprijlaan. Het is hierbij wel van belang dat uw huis of bedrijfspand bereikbaar is met een kleine vrachtwagen (7,5 ton).
Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?
Voor pakketzendingen kunt u uw bestelling bij een afhaalpunt in de buurt laten bezorgen. Met de vele afhaalpunten die er zijn is er altijd wel een in de buurt. Deze optie kunt u tijdens het bestelproces aangeven.
Voor palletzendingen is afhalen bij een afhaalpunt niet mogelijk. In het winkelwagentje ziet u of het om een pakket of palletzending gaat.
Hoeveel betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten zijn sterk afhankelijk van de ordersamenstelling. Sommige producten worden vanaf €100,- gratis bij u bezorgd, andere vanaf €350,- en voor sommige producten kunnen wij helaas geen gratis verzending bieden. Bekijk in het winkelmandje wat de (eventuele) verzendkosten zijn voor uw bestelling.
In welke landen/gebieden leveren jullie?
Wij leveren planten in negen Europese landen: Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland, Frankrijk, Zweden en Denemarken.
Let op: voor het leveren op de Nederlandse Waddeneilanden rekenen wij een toeslag. Deze toeslag wordt automatisch in het winkelwagentje doorberekend.
In welke conditie worden mijn planten geleverd?
Om ervoor te zorgen dat de planten van hoge kwaliteit zijn en in optimale conditie bij u aankomen graven wij deze (bij kluit of kale wortel) zo laat mogelijk uit in de kwekerij, worden deze grondig gecontroleerd en geven wij ze nog water voor vertrek. Vervolgens worden de planten zorgvuldig verpakt, zodat ze ook het transport goed kunnen doorstaan en niet uitdrogen.
Planten in pot worden zo laat mogelijk uit de kwekerij gepickt en zo op het laatste moment verpakt om de verpakkingstijden en doorlooptijden zo kort mogelijk te houden. Dit voor optimaal behoud van de kwaliteit. Ook bij eventuele vertragingen tijdens bezorging levert een langere verpakkingstijd doorgaans geen problemen op.
Belangrijk om even te lezen: plantcondities bij levering
Garantie, retourneren en bijzonderheden
Heb ik garantie op de bestelde producten?
Elke plant die u bij ons bestelt komt rechtstreeks van de kwekerij en is op kwaliteit geselecteerd. Op deze planten krijgt u aangroeigarantie. Dit houdt in dat de plant binnen 1 maand na leverdag goed geworteld zal zijn en groei laat zien, zeker wanneer de juiste aanplantinstructies en grondbewerking zijn opgevolgd.
Natuurlijk is er altijd een mogelijkheid dat een plant doodgaat of dat de groei niet zo gaat als het zou moeten. Neem in dat geval direct contact met ons op. Binnen 2 werkdagen komt onze klantenservice met een reactie.
Let op: er kan géén aanspraak worden gemaakt op garantie in de volgende gevallen:
- Het niet opvolgen van onze grondbewerking en aanplantinstructies
- Het toedienen van te weinig of juist teveel water
- Vorstschade ontstaan na levering van de planten
- Schade ontstaan door weersomstandigheden, ongedierte, dierenvraat, schimmels en/of ondeskundig gebruik (van o.a. gewasbeschermingsmiddelen en meststoffen) na levering
* Let op: wortelgoed-planten zijn uitgesloten van de aangroeigarantie en het herroepingsrecht.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Het is mogelijk om uw bestelling te retourneren binnen een termijn van 14 dagen. Deze termijn start vanaf het moment dat de bestelling geplaatst is.
Bekijk alle voorwaarden betreffende het retourneren van producten hier.
Ik heb mijn planten niet ontvangen
Indien uw bestelling niet op de afgesproken dag/leverweek is bezorgd, stuur dan via dit formulier een e-mail. Op deze manier kan uw bericht het snelst in behandeling worden genomen.
Ik heb de verkeerde soort planten ontvangen
Indien u een andere soort heeft ontvangen dan dat u heeft besteld, stuur dan via dit formulier een e-mail. Op deze manier kan uw bericht het snelst in behandeling worden genomen.
Ik heb mijn bestelling te laat ontvangen
Indien u de bestelde planten te laat heeft ontvangen en hierover een klacht wilt indienen, stuur dan via dit formulier een e-mail. Op deze manier kan uw bericht het snelst in behandeling worden genomen.
Ik heb de verkeerde aantallen ontvangen
Indien u het verkeerde aantal planten heeft ontvangen, stuur dan via dit formulier een e-mail. Op deze manier kan uw bericht het snelst in behandeling worden genomen.
De planthoogte van de ontvangen planten klopt niet
Indien de ontvangen planthoogte van de door u ontvangen planten niet overeenkomt met de door u bestelde planthoogte, stuur dan via dit formulier een e-mail. Op deze manier kan uw bericht het snelst in behandeling worden genomen.
Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de ontvangen planten
Indien u niet tevreden bent over de kwaliteit van de ontvangen planten, stuur dan via dit formulier een e-mail. Op deze manier kan uw bericht het snelst in behandeling worden genomen.
Mijn planten wijken af van de foto's in de webshop: hoe kan dit?
Tuinplanten zijn levende producten en kunnen daardoor verschillen per jaargetijde. Denk hierbij aan bloei, grootte of kleur van de plant. Hierdoor bestaat de kans dat de geleverde planten kunnen afwijken van foto's in onze webshop.
Alle tuinplanten die wij leveren komen rechtstreeks uit de kwekerij en zijn daardoor altijd van hoogwaardige kwaliteit, ongeacht het uiterlijk of jaargetijde waarin de plant wordt besteld.
Is Heijnen Planten aangesloten bij een keurmerk voor webwinkels?
Ja, Heijnen Planten is gecertificeerd door Trusted Shops. Het Trusted Shops keurmerk geeft aan dat Heijnen Planten voldoet aan zowel de Europese als nationale wetgeving. Op deze manier wordt u als consument beschermd, zodat u zorgeloos en veilig bij ons kunt shoppen.
De Algemene Voorwaarden van Trusted Shops leest u op hun website.
Groeipunten
Hoe kan ik groeipunten verdienen?
Hoeveel korting ontvang ik met mijn groeipunten?
- Per €1,00 ontvangt u 25 groeipunten
- Per 250 groeipunten ontvangt u €0,30 tegoed
Hoe lang zijn mijn groeipunten geldig?
Kan ik mijn groeipunten opsparen?
Waar kan ik mijn groeipunten inwisselen?
Het inwisselen van groeipunten gebeurt in het winkelmwagentje en deze zijn alleen te gebruiken bij Heijnen Planten. Wanneer u gaat afrekenen kunt u invoeren of u groeipunten wilt inwisselen en hoeveel groeipunten u wilt inwisselen. Hiervoor moet u ingelogd zijn in uw account. De korting wordt automatisch van het totaalbedrag afgetrokken.
Kan ik groeipunten sparen zonder een account aan te maken?
Voorwaarden en privacy
Algemene Voorwaarden en herroepingsrecht
Onze Algemene Voorwaarden en informatie betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht vindt u op deze pagina.
Privacybeleid
Disclaimer
Aanplant en verzorging
Dien ik de planten bij levering direct aan te planten?
Wij raden aan de planten zo spoedig mogelijk na levering in de tuin te zetten. Wanneer aanplanten niet direct mogelijk is, zet de planten dan op een (beschutte) plek uit de zon en zet de planten uit elkaar, zodat ze kunnen luchten. Geef ze tijdig en voldoende water om te voorkomen dat ze uitdrogen. Probeer planten met kluit/kale wortel altijd binnen 3 dagen na ontvangst aan te planten (liever eerder). Potplanten kunnen wat langer boven de grond blijven, maar ook hiervoor geldt, graag zo spoedig mogelijk aanplanten!
Wat is de beste periode voor het aanplanten van tuinplanten?
De aanplantperiode is afhankelijk of de plant/boom in pot wordt geleverd (in pot opgekweekt) of als kluit/kale wortel (vers gerooid uit de kwekerij) bij u wordt geleverd. Uitleg over het juiste moment van aanplanten vind u hier.
Hoe kan ik mijn tuinplanten aanplanten?
Hoe moet ik mijn planten verzorgen?
Op iedere productpagina van onze plantsoorten vindt u onder het kopje 'Aanplant & Verzorging' hoe u de planten het beste kunt verzorgen. Denk hierbij aan o.a. het snoeien, water geven en bemesten van de planten. Tevens vindt u veel informatie over de verzorging van planten op onze pagina Aanplant & Verzorging.
Hoeveel planten heb ik nodig?
Het aantal planten is afhankelijk van de grootte van uw tuin of terras en afhankelijk van de grootte van de plant bij levering. Op iedere productpagina van onze plantsoorten beschrijven wij hoeveel planten u nodig heeft per strekkende meter en/of per vierkante meter.
Tevens hebben wij een handige tool om het aantal m2 uit te rekenen. Bekijk deze hier.
Wat is de ideale plantafstand?
De plantafstand is afhankelijk van de soort plant die u bestelt en de grootte van de plant bij levering. Op iedere productpagina van onze plantsoorten beschrijven wij hoeveel planten u nodig heeft per meter/vierkante meters.
Wanneer u het aantal planten dat wij u adviseren vervolgens onderling even ver uit elkaar zet op de meter/vierkante meter, heeft u altijd en voor iedere plantsoort de perfecte onderlinge plantafstand.